Hirudoterapia

hirudoterapia legnica-lubin

Hirudoterapia jest to zabieg, który polega na przystawieniu do ciała pijawek lekarskich (hirudo medicinalis). Jest to metoda medycyny naturalnej, wykorzystywana od bardzo dawna. Dowiedź się jakie korzystne właściwości może mieć taka terapia i odwiedź naszą klinikę.

Jak wygląda terapia pijawkami?

Niegdyś uważano, że stawianie pijawek pozwala na pozbycie się z organizmu „zepsutej krwi”, co oczywiście jest nieprawdą. Dziś na podstawie przeprowadzonych badań wiadomo na pewno, że chodzi o dobroczynny wpływ substancji zawartych w ślinie pijawki lekarskiej. Mowa o hirudynie – substancja ta odpowiada za zmniejszenie krzepnięcia krwi.

Pijawki lekarskie wprowadzają do organizmu pacjenta związki działające przeciwzapalnie, przeciwobrzękowo, przeciwbólowo oraz przeciwzakrzepowo co w efekcie świetnie odnajduje się w świecie urazów, oraz schorzeń ortopedycznych.

Jakie są pozytywne skutki leczenia pijawkami?

Wskazania do leczenia pijawkami są bardzo szerokie, obejmują m.in. bóle głowy, nadciśnienie, cukrzycę, alergie, impotencję czy choroby tarczycy. Wykorzystywane są także u pacjentów przy leczeniu ropni, zapalenia stawów, a także przy różnych zaburzeniach żylnych, na przykład zakrzepicy. Już kilka sesji może bardzo pozytywnie wpłynąć na poprawę funkcjonowania układu krążenia.

Pozostała mieszanina wytwarzanych przez pijawki związków wykazuje działanie przeciwbólowe, bakteriobójcze, przeciwzapalne i wyrównujące ciśnienie krwi. Według najnowszych badań taki sposób leczenia może w przyszłości znacząco przysłużyć się w walce z chorobami zakrzepowymi i nowotworami.

Wskazania do wykonywania zabiegów hirudoterapii:

• obrzęki
  • urazy
  • zerwania lub naderwania mięśni
  • żylaki
  • problemy metaboliczne
  • bóle stawowe
  • bóle kręgosłupa
  • nadciśnienie tętnicze,
  • choroby zakrzepowo–zatorowe

Hirudoterapia w klinice w Legnicy i Lubinie

Zapraszamy do Pro Medical Clinic w Legnicy lub Lubinie na profesjonalne zabiegi stawiania pijawek. Zapewniamy pełen komfort – skontaktuj się z nami i przekonaj się jakie korzyści mogą płynąć z terapii z wykorzystaniem żywych organizmów.